شمار موارد کرونا در آمریکا فقط پس از ۲ هفته از ۳ میلیون به چهار میلیون رسید.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر، آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز در روز پنجشنبه ۲ مرداد نشان می‌دهد شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در آمریکا به دست کم ۴۰۲۱۰۰۰ مورد رسیده است.

شمار موارد کرونا در آمریکا ۲ هفته پیش در ۱۸ تیر از ۳ میلیون مورد گذشته بود.

میزان عفونت‌ها با ویروس کرونا از شروع پاندمی به طور مداوم در حال افزایش بوده است. ۹۹ روز طول کشید که از هنگامی نخستین مورد کرونا در آمریکا در اول بهمن گزارش شد، شمار موارد عفونت به یک میلیون برسد. ۴۳ روز بعد این شمار از ۲ میلیون گذشت و فقط ۲۸ روز بعد این رقم به ۳ میلیون رسید.

شمار موارد جدید عفونت با ویروس کرونا در آمریکا با میزان بیش از ۲۵۰۰ مورد در ساعت در سراسر کشور در حال افزایش است که بیشترین میزان در جهان به شمار می‌رود.

شمار مرگ‌های ناشی از کرونا تا روز پنجشنبه به ۱۴۴۰۰۰ مورد نزدیک شده است. مدل اصلی که برای تخمین زدن اثر شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به کار رفته است، پیش‌بینی میکند با ادامه روند فعلی شمار موارد مرگ ناشی از کرونا در این کشور تا ۱۱ آبان از ۲۱۹ هزار مورد بگذرد.

آمریکا روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی تلفات بالای ۱۱۰۰ مورد ناشی از کرونا را گزارش کرد. آخرین باری که مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ از ۱۰۰۰ مورد گذشته بود، در ماه مه (اردیبهشت) بود.

کانون شیوع کرونا در آمریکا از نیویورک به جنوب و غرب این کشور منتقل شده است و مقامات ایالتی و محلی در این مناطق بر سر چگونگی کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی کسب‌وکارها اختلاف نظر شدیدی دارند.

الزام ساکنان به ماسک زدن در مکان‌های عمومی در این ایالت‌ها به اختلاف سیاسی شدیدی انجامیده است و بسیاری از محافظه‌کاران استدلال می‌کنند که الزام به ماسک زدن مخالف قانون اساسی آمریکا است.

کد خبر 533850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha